Se intampla in 1990 sau 91, la New York. O mica rama antica in stilul Barbizon trebuia marita cu cca 3 cm, atat pe lungime cat si pe latime, pentru a putea incadra pictura unui clasic impresionist francez a carei rama originala se pierduse cu multa vreme in urma. Cum va spuneam si cu alt prilej, politica de rame a marilor muzee de arta pretinde ca lucrarile lor sa fie incadrate doar in rame originale compatibile cu perioada, stilul si regiunea din care provin. In lipsa ramelor originale redimensionabile se accepta doar reproducerile de excelenta calitate ale ramelor ideale.
Pentru largirea acestei rame am ales solutia dezmemnrarii ei si alungirii fiecarei laturi cu cate 1,5 cm la ambele capete. Adausul a fost escamotat prin marirea volumului frunzelor de acant de la colturi. S-a remodelat un singur astfel de ornament de colt, el fiind apoi copiat si utilizat si la celelalte trei colturi ale ramei. Dupa reasamblare si finisare, portiunile adaugate erau imposibil de recunoscut fiind perfect integrate fizic si cromatic in restul ramei.
Lectiile acestui caz de redimensionare si restaurare a ramei Barbizon mi-au folosit zece sau unsprezece ani mai tarziu cand, in atelierul Rosca's din Craiova, am realizat doua reproduceri fidele de rame Barbizon, la dimensiuni mult mai mari decat cele ale ramei mama din New York, care incadreaza de atunci doua picturi de N. Grigorescu aflate in patrimoniul MNAR. Iata in a doua imagine una dintre ele, intitulata "Toama".
Lectiile acestui caz de redimensionare si restaurare a ramei Barbizon mi-au folosit zece sau unsprezece ani mai tarziu cand, in atelierul Rosca's din Craiova, am realizat doua reproduceri fidele de rame Barbizon, la dimensiuni mult mai mari decat cele ale ramei mama din New York, care incadreaza de atunci doua picturi de N. Grigorescu aflate in patrimoniul MNAR. Iata in a doua imagine una dintre ele, intitulata "Toama".
faceti click pe imagine pentru a o mari
faceti click pe imagine pentru a o mari
Rama tabloului Toamna, de Nicolae Grigorescu, este clona unei rame newyorkeze. ADN-ul ei mi-a ramas pe degete si in minte, ceea ce confirma o alta afirmatie facuta de mine in trecut: restaurarea si reproducerea ramelor istorice sunt aversul si reversul aceleasi medalii sau, daca vreti, doua palarii purtate de una si aceeasi persoana avand aceasta dubla calificare. Nu poti fi restaurator bun fara sa poti reproduce la cerere, in orice dimensiune si forma, rama pe care ai restaurat-o candva cu succes.
---------------------------------------------------------------------------
ROSCA'S SRL, unica manufactura de rame de calitate muzeala din Romania, are capacitatea de a ataca orice lucrare de restaurare, constructie sau reproducere in domeniul ramelor istorice www.roscas.ro
---------------------------------------------------------------------------
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
* Retineti ca exista TREI BLOGURI si UN WEB SITE "ROSCA'S"
* 3) Restaurari rame antice (specializat)
* 4) ROSCAS (web site-ul oficial al firmei ROSCAS SRL)
*
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu