marți, 7 aprilie 2015

Perfidul Facebook


Ne bucuram sa vedem cum ne creste audienta Facebook si sa strangem un numar cat mai mare de prieteni si like-uri, asa-i? Ei bine, aflati ceea ce Facebook nu va spune.

1) Puteti avea 1000 de prieteni in liste si cu toate astea doar o foarte mica parte dintre ei vor avea sansa sa vada o postare noua pe care tocmai ati facut-o. Dupa unii statisticieni Facebook distribuie o noua postare la aproximativ 6% dintre urmaritorii paginii respective si asta explica de ce, indiferent cate sute sau mii de prieteni scriptici are pagina respectiva, esti anturat mereu de aceeasi mana de prieteni devotati. Restul habar nu au ca existi si te-au uitat demult.

 2) Daca doresti acces liber la FB trebuie sa platesti. Cum? Promovandu-ti o postare anume sau chiar pagina intreaga.  Atunci, ca prin minune, lucrurile se schimba si like-urile curg garla. Dar numai atata timp cat ai platit. Cand s-au terminat bani s-a terminat si cu vizibilitatea paginii sau postarii cu pricina si lucrurile reintra in normal, adica se reintorc exact de unde ai plecat inainte de promovare. Cum presupun ca FB nu voteaza pentru altii, se impune concluzian ca postarile noastre sunt sugrumate intentionat prin softul retelei. Ne credem vizibili intregii lumi dar in realitate suntem ascunsi pana si majoritatii celor care deja ne-au acordat in trecut interesul si prietenia lor.
Am cedat ispitei de a promova timp de o saptamana o postare si apoi si o pagina intreaga. In ambele cazuri am cheltuit aceeasi suma de 100 dollari si iata ce am constatat.
      a) cand sunt ridicate barierele FB-ului devenim brusc vizibili (Reach number sau numarul de vizualizari (mai exact spus de afisari) in cazul meu a ajuns dupa o saptamana, in zona cuprinsa intre 30.000 si 40.000 atat la promovarea postarii cat si la promovarea paginii). Primele trei zile graficul arata constant ascendcent, dupa care el scade in valoare, ceea ce inseamna ca in primele 3 zile aveti cele mai multe afisari, dupa care afisarile "obosesc" si la sfarsitul perioadei abia se mai tarasc.  Acest comportament este, dupa parerea mea, dictat tot prin softul aplicatiei respective caci numarul utilizatorilor FB este incomparabil superior acestei cifre si, la o adica, un anunt publicitar pe FB poate fi oferit in mod repetat acelorasi utilizatori.
     b) banii cheltuiti mi-au adus 1022 like-uri la postare si 15 like-uri adiacente pentru pagina respectiva. Cand am targetat pagina in sine am strans 850 de like-uri de o valoare mai mult decat dubioasa. Iata de ce cred asta. Nu dam like unei pagini fara sa rasfoim si sa gasim si alte lucruri oe care sa le apreciem acolo. Ei bine, se pare ca majoritatea celor 850 de admiratori ai unei pagini de rame de calitate muzeala au apreciat pagina si au fugit fara sa consulte ce anume cuprinde (!!!). 
     c) la angajarea publicutatii FB exista aparent posibilitatea de a targeta ( a lua la tinta) un anumit public. Eu am tintit catre iubitorii de arta, muzee, galerii, anticari etc dar, verificand prin sondaje profilul celor care mi-au dat like-uri am constatat cu stupoare ca era un public cu totul strain de arta. Ma si mir daca like-urile nu au fost date tot de softul Facebook, atat de strainii mi s-au parut cele mai multe dintre voturile obtinute astfel. In concluzie targetarea este o brasoava iar voturile sunt cu cantec si veti vedea mai la vale de ce crted asta.

La punctul asta am devenit destul de suspicios ca sa deschid ochi asupra altor anomalii pe care le-am constatat si trecut cu vederea in trecut. Cum ar fi cererile de prietenie. De data asta am verificat daca cererile erau reale. Nu, nu erau. Eu raspundeam unei astfel de cereri, crezand ca in spatele eiu se afla o fiinta cinstit interesata in ceea ce faceam. Surpriza! L capatul celalalt se primea o alta cerere de prietenie de data asta ca venind din partea mea. Softul Facebook face insa gresala de a-ti confirma ca cererea ta a fost acceptata de cek caruia de fapt tu ii acceptasesi cererea. Se pare ca Facebook trimite in numele nostru cereri de prietenie sau de votare a unei pagini. Asa am ajuns membru al unei comunitati de artisti contemporani despre care nici nu aveam habar. Lucrurile au stat astfel: o prietena reala care aparent facea deja parrte din acea comunitate ar fi primit din partea mea o cerere fictiva de recomandare si ea si-a dat acordul. Apoi presedintele asociatiei respective a aprobat cererea prietenei si mi-a comunicat ca cererea mea a fost acceptata. Iata-ma acum, pe nestiute, si membru cu drepturi depline al gruparii respective! In felul asta ma puteam trezi si membru intr-un partid nazist sau simpatizant al Statului Islamic!!! Ori asta este ceva incalificabil si de aceea m-am grabit sa va aduc la cunostinta cum ne manipuleaza aspiratiile si folosesc datele personale cei de la Facebook.
*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
*      Retineti ca  exista TREI BLOGURI  si UN WEB SITE "ROSCA'S"                            
*                 3) Restaurari rame antice       (specializat)                                                    
*                 4) ROSCAS     (web site-ul oficial al firmei ROSCAS SRL)                        
*                                                                                                 
*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  * 
---------------------------------------------------------------------------
ROSCA'S SRL, unica manufactura de rame de calitate muzeala din Romania, are capacitatea de a ataca orice lucrare de restaurare, constructie sau reproducere in domeniul ramelor si firmelor clasice    www.roscas.ro
---------------------------------------------------------------------------

3 comentarii:

  1. Initial si eu am crezut ca, cea mai buna metoda de promovare o reprezinta un numar mare de prieteni pe FB, pana cind mi s-a explicat ca, cu cit numarul de prieteni e mai mare cu atat scade mai mult numarul celor care afla despre ceea ce, tu ai vrea sa faci cunoscut. Si de unde aveam citeva mii bune de "prieteni" am ramas intr-o seara, doar cu cei pe care ii cunosc personal si carora le multumesc ca sunt prietenii mei si in viata reala. Si eu urmaresc cu mult interes, pagina personala acelui care da LIKE paginii mele si raman foarte surprinsa cum de gasesc timp pentru asa ceva persoane care, pe pagina lor nu au decit nivelul jocurilor la care au ajuns. Sa lasi tu bunatate de joc, ca sa navighezi pe o pagina de goblen si sa constati ca-ti si place ce vezi, e aproape o minune dumnezeiasca, dar ma lipsesc bucuroasa de astfel de LIKE-uri

    RăspundețiȘtergere
  2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  3. Inteleg comentariul dvs si cred ca aveti dreptate in legatura cu Facebook. Acum m-am pricopsit si eu cu destui manelisti si campioni locali ai jocurilor pe calculator, dar si cu membria asta nedorita intr-o falanga de entuziasti ai culorilor pe care nu o cunosteam si de care nu ma doream absorbit.

    RăspundețiȘtergere