Trecui astazi, seara tarziu, pe la la Galeriile Fondului Plastic din oras sa vad cine si ce lucrari mai expune. Erau acolo un numar de uleiuri cu peisaje venetiene, avand fasii de placaj brut capsate pe marginile panzelor, cu intentia vadita de a mima niste rame minimaliste. Intr-un alt colt al galeriei aceasi autoare expunea niste schite mititele in penita si tus inramate nepretentios dar corect. Printre acestea din urma erau cinci sau sase lucrari marcate cu buline rosii indicand faptul ca ele au fost deja vandute sau arvunite de catre cumparatori.
E oare intamplator faptul ca toate lucrarile "imbulinate" erau din grupul schitelor? N-as crede asta. Si atunci care ar putea fi motivul succesului lor? Ni se ofera doua explicatii posibile.
1) schitele erau mai marunte si mai ieftine decat uleiurile.
Acesta este o justificare puerila care evita sa constate ca cele mai mici si ieftine dintre uleiuri nu-si gasisera nici ele cumparatori. O asemnea explicatie este total irationala, comparand preturile unor obiecte diferite atat ca natura cat si ca gabarit. E ca si cum am pretinde ca prunele se vind mai bine decat merele pentru ca pruna este mai mica si mai ieftina decat marul.
2) cele doua genuri de lucrari erau prezentate cumparatorilor in mod diferit.
Spre deosebire de uleiuri, schitele erau inramate decent, nu fixate in pioneze pe perete. Cu alte cuvinte erau obiecte TERMINATE, gata de a fi folosite ca atare, fara a mai pune proprietarii in NEPLACUTA situatie de a trebui sa consume timp, nervi si bani cu inramarea lor.
Cine s-ar gasi sa cumpere o masina fara caroserie si fara parbrize doar pentru ca e mai ieftina cu valoarea pieselor lipsa!? Masina aia trebuie vanduta la o fractiune din pretul ei firesc pentru a-si gasi totusi un cumparator dispus sa se ocupe el de ceea ce a fost lasat neterminat. Exact aceasta gresala o comite si artistul roman. El nu-si ispraveste marfa estetica pe care o ofera spre vanzare si prin urmare vinde greu si doar pe bani putini. Inramand prost sau renuntand la inramare el face o falsa economie. Este economia celui care se ineaca atunci cand ajunge la mal.
..............................................
Redau mai jos ujn fragment dintr-un dialog avut pe FB la acelasi subiect.
"Karol, artistul trebuie si el sa traiasca, adica sa-si vanda munca. Poate vinde arta sau poate avea un job si in cazul din urma isi va vinde forta de munca la fel ca oricare alt muncitor. Preferabil ar fi sa traiasca din ceea ce face cu talent si pasiune, adica din arta. Si da, exista o piata a artei care nu coincide cu piata de carne sau de legume si fructe, asa ca nu este nimic degradant in vinde produsele de arta. La modul ideal produsele de arta se vor vinde si revinde in chip repetat, mult timp dupa disparitia creatorilor lor.
Fiind vorba oricum despre o piata aglomerata, foarte aspra si extrem de competitiva, ce rost are sabotarea succesului prin mimarea, omiterea sau refuzul prestarii unor lucrari necesare?! E ca si cum te-ai anestezia singur, la dentist, pentru ca stomatologul refuza sa cumpere anestezice ca sa tina pretul extractiei cat mai scazut cu putinta. Cum faci sa nu trebiuiasca sa inramezi decat lucrarile care se vand este O ALTA POVESTE si ea tine de inventivitate si si insusirea unor deprinderi noi. Numele ei este "inramarea virtuala" (vezi http://rameroscas.blogspot.ro/2014/04/internetul-galeria-virtuala-cu-vanzare.html?showComment=1397477555281#c5954328846564230650).
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
* Retineti ca exista TREI BLOGURI, o PAGINA FB si UN WEB SITE "ROSCA'S"
* 3) Restaurari rame antice (blog specializat)
4) Face Book Rame Rosca's (pagina de Face Book)
* 4) ROSCAS (web site-ul oficial al firmei ROSCAS SRL)
*
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
---------------------------------------------------------------------------
ROSCA'S
SRL, unica manufactura de rame de calitate muzeala din Romania, are
capacitatea de a ataca orice lucrare de restaurare, constructie sau
reproducere in domeniul ramelor. www.roscas.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu