De fapt nu exista nicio diferenta intre persoana restauratorului de rame antice si cea a reproducatorului de rame antice pentru simplul motiv ca ambii recurg la aceleasi materiale, instrumente, tehnologii si cunostinte, iar odata restaurata o rama istorica ADN-ul ei va ramane cu restauratorul pentru tot restul vietii, el putand cu adevarat reproduce acea rama, la cerere, oricand, la orice dimensiune, forma si gabarit. Restaurarea si reproducerea sunt aversul si reversul aceleiasi medalii si au loc in acelasi loc. Cine nu poate decat restaura face de fapt restaurari cosmetice, nu si de structura. Machiaza ramele. In schimb cine nu se ocupa decat cu reproducerea e un fenomen! Sa mi-l aratati si mie caci, dupa stiinta mea, asa ceva este imposibil, experienta restaurarilor calificand si imbogatind permanent cunostintele din "biblioteca" reproducatorului.
Dati click pe fotografii pentru a le mari.
ROSCA'S SRL este singura manufactura de rame de calitate muzeala din Romania. Executam restaurari si reproduceri de rame istorice la standarde internationale (www.roscas.ro). De peste un sfert de veac ramele produse aici sunt livrate lunar clientilor nostri externi precum si muzeelor si colectionarilor din Romania.
Este o diferenta esențială intre un restaurator și un constructor / reproducător de rame. Restauratorul păstrează substanța istorica pe când constructorul/reproducatorul creează ce a nou. O alta diferenta consta în metodologia de lucru și faptul ca restauratorul elaborează un diagnostic. Însă, atât restauratorul cât și constructorul/reproducatorul pot utiliza tehnici și materiale asemănătoare.
RăspundețiȘtergereVa multumesc pentru comentariu, domnule Paul. Voi posta un link pe A.C.R.RO pentru a limpezi acest aspect care comporta particularitati specifice ramelor si inramarilor. In zona ramelor istorice lucrurile stau asa: Cand marile muzee din vest nu detin o rame originale (din epoca, stilul si regiunea cuvenita) atunci ele vor recurge obligatoriu la reproduceri de mare acuratete istorica si stilistica ale ramelor ideale. Asa se face ca foarte multe dintre ramele acestor muzee sunt de fapt reproduceri. Ca sa faci reproduceri la nivelul asta trebuie sa fii un restaurator de valoare si un restaurator de valoare nu devii doar cosmetizand ramele autentice. Un restaurator de rame stie si are mijloacele si de a consolida o rama antica faca este subrezita structural. Or asta nu o poate face decat intr-un atelier dotat sa "opereze" si dincolo de suprafata ramelor. Cand ai mijloacele si cunostintele sa operezi ramele antice la orice nivel este de la sine inteles ca poti reproduce ramele respective exact asa cum le-ai restaurat si ca diferenta dintre original si reproducere va fi foarte greu de facut. De fapt asta inseamna o reproducere de rama istorica. Ea trebuie sa faca uitat faptul ca tabloul nu are o rama originala si daca nu arata credibil atunci ea este o irosire de bani si timp iar cel care a construit-o nu este nici restaurator bun, nici reproducator bun. .
RăspundețiȘtergere